Filtry

Cena

Od
Do PLN

Producent

Typ produktu

Piłka Nożna Nike React SC2736 410

NEW

Plecak Nike VPR Speed 2.0 BA5540 011

NEW

Plecak Nike VPR Speed 2.0 BA5540 011

169,00 PLN 199,00 PLN

Piłka Nożna Nike X Menor SC3039 410

NEW

Piłka Nożna Nike LP Strike SC3316 710

NEW

Piłka Nożna Nike Strike SC3310 702

NEW

Nike – początek drogi na szczyt

Nike to żywa legenda. Jej początków szukać należy w roku 1964. To wówczas pod nazwą Blue Ribbon Sports działalność rozpoczęła firma założona przez dwoje przyjaciół i wielkich pasjonatów biegania: Billa Bowermana i Phila Knighta. Ten pierwszy to uznany trener lekkoatletów, spod którego skrzydeł wyszło wielu wybitnych zawodników amerykańskich, olimpijczyków i biegaczy – rekordzistów, a drugi był studentem biznesu i jednym z jego podopiecznych. Choć początkowo działalność koncentrowali na dystrybucji sportowego obuwia marki Onitsuka Tiger (dziś znanej jako Asics), sprowadzanego z Japonii, od zawsze towarzyszyło im pragnienie stworzenia autorskiego, lekkiego i wygodnego obuwia dla sportowców. Wpisywało się to w pasję Billa do biegania oraz jego pragnienie, by je rozpropagować wśród Amerykanów jako formę zdrowego stylu życia. Rok 1971 to punkt zwrotny. Zakończono wówczas współpracę z Onitsuka oraz wypuszczono pierwszą, zgodną z własnym projektem linię butów sportowych Nike – sygnowaną nową nazwą oraz nowym logo, stworzonym przez przypadkowo wybraną studentkę i zakupionym za 35 dol. Nowa nazwa inspirowana grecką boginią zwycięstwa idealnie współgrała z charakterem użytkowników oraz duchem sportowej rywalizacji i chęcią pokonywania własnych słabości krzewioną przez markę oraz ich właścicieli. Logo, inspirowane skrzydłami bogini, dziś nazywane z ang. „Swoosh” (tłum. szum, świst), choć początkowo nikomu do gustu nie przypadło, używane jest w niezmienionej formie od blisko 50 lat. Stało się kultowe i jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie.

Opowieść o butach sportowych Nike i dążeniu do doskonałości

Bill był wynalazcą, pełnym pasji poszukiwaczem nowych rozwiązań – zaczynając od swoich metod treningowych, poprzez narzędzia, które w nich stosował. Miał szczególną obsesję na punkcie ulepszania obuwia sportowego. Już w latach 50-tych wysyłał producentom swoje rekomendacje. Uczył się też fachu szewskiego. W późniejszym etapie przerabiał buty japońskie, dopasowując je do fizjonomii stóp Amerykanów. Tworzył też własne wzory. Ciągle niezadowolony, poszukiwał buta idealnego. Eksperymentował z materiałem i krojem, a kolejne wersje testował na swoich podopiecznych. To ciągłe dążenie do doskonałości zaowocowało powstaniem tzw. podeszwy waflowej (Nike Waffle Trainer) – pierwszego patentu Bowermana, który zrewolucjonizował produkcję butów sportowych Nike. Była to gumowo-lateksowa konstrukcja z wypustkami, która bez użycia metalowych korków, zwiększała przyczepność buta do bieżni.

Damskie i męskie buty Nike – obuwie na miarę prawdziwych zwycięzców!

Nike to jedna z najbardziej innowacyjnych marek sportowych na świecie. Byli świadomi, że tylko innowacyjnością mogą zbudować przewagę na rynku. Sercem ducha tej innowacyjności było pragnienie, by przekraczać granice i maksymalizować wydajność organizmu. Zaczęło się od wspomnianej wcześniej podeszwy „waflowej” w butach sportowych Nike, która okazała się kamieniem milowym całej branży. Kolejne lata przyniosły kolejne, rewolucyjne rozwiązania. Nike stworzyło m.in. najpopularniejszy w świecie system amortyzujący – technologię Air. Nie bez powodu odzież i buty sportowe Nike zyskały uznanie wielu wybitnych sportowców z całego świata - piłkarzy, atletów, biegaczy, tenisistów, golfistów, koszykarzy.

Odzież i buty sportowe Nike – bo lider jest tylko jeden

W produkcji obuwia Nike osiągnął już prawie wszystko. Co trzeci but sportowy na świecie nosi obecnie logo Nike. Światowym liderem stali się dzięki innowacyjności. Ale czym są innowacje, jeśli nie trafią one do odbiorców? Nike postawił więc na agresywny marketing. Umiejętnie konstruując hasła reklamowe, stanęli na czele prawdziwej komercyjnej rewolucji. Ich machinie marketingowej nie może się oprzeć się ponad połowa Amerykanów. To Nike od zawsze wyznacza kierunki, przeciera szlaki. Już w 1972, jako pierwsi z branży, podpisali profesjonalny kontrakt ze znanym tenisistą na noszenie butów sportowych Nike na wyłączność. Byli też pionierami w tworzeniu kolekcji sygnowanej nazwiskiem gwiazdy sportu (męskie buty Nike Air Jordan). Według danych Forbes z czerwca 2018 roku wartość firmy szacuje się obecnie na 110,3 mld dolarów (ponad 2 razy więcej niż wartość adidasa), a sama marka uznawana jest za kultową.

Nike – buty, ubrania, pasja

Odzież i buty sportowe Nike to dziś symbol jakości, wygody, stylu i innowacyjności. Nie należy go jednak wiązać jedynie ze światem sportu. Sukcesem Nike jest zdobycie serca ulicy - tu jego logo stało się symbolem określonego statusu. Niektóre elementy garderoby z „łyżwą”: bluzy typu hoodie, czapki baseballowe, a przed wszystkim damskie i męskie buty Nike Air Max, Air Jordan, Air Force – to dziś absolutna klasyka ulicznego stylu. Nike w obecnych czasach to jednak coś więcej niż tylko styl. To stan umysłu – zamiłowanie do zdrowego stylu życia, rywalizacji i pokonywania własnych słabości. Hasło reklamowe Nike „Just do it!” na dobre zakorzeniło się w umysłach ambitnych ludzi na całym świecie, dla których nie ma rzeczy niemożliwych.

Powered by Comarch e-Sklep ®